Bij het aanvragen van een websiteofferte komen wij graag zoveel mogelijk te weten over uw organisatie en uw wensen.  Deze informatie is vormt de basis voor grafisch- en technisch ontwerp concept dat u straks van ons ontvangt. 

Wij willen u dan ook verzoeken om informatie met ons te delen en vragen te beantwoorden die betrekking hebben op de details van uw organisatie, de huisstijl, de positionering van uw organisatie en de wijze waarop u uw organisatie op uw nieuwe website wilt presenteren.

Het invullen van onderstaande vragenformulier neemt naar verwachting 10 tot 15 minuten van uw tijd in beslag.

Organisatie details






 

Positionering van uw organisatie
1. Omschrijf uw organisatie eens in een maximaal  2 zinnen?
2. Hoe zou uw klanten/afnemers uw organisatie omschrijven?
3. Heeft u een marketing/communicatieplan voor uw organisatie? Zo ja mogen wij deze inzien/gebruiken t.b.v. het ontwerp?
4. Omschrijf wat u met uw vernieuwde website wil uitstralen?
5. Typeer uw doelgroep(en) ( particulier, zakelijk, leeftijd, man, vrouw, opleidingsniveau, vestigingsplaats

Huidige huisstijl
1. Heeft u een huisstijlhandboek? Zo ja wilt u deze naar onze toesturen?
2. Gebruikt uw organisatie een standaard font waarmee zij communiceren? Zo ja welke is dit? (* wanneer nodig wilt u deze beschikbaar stellen)
3. Welke kleuren worden in uw huisstijl gebruikt? ( Codes graag in HEX of  RGB )
4. Gebruikt u specifiek beeldmateriaal / foto’s/ animaties  in uw communicatie? Zo ja welke is dat?
5. Zijn er beperkingen aan het gebruik van de huidige huisstijl?

Voor de concept oplevering van uw vernieuwde website hebben wij uw input nodig voor de:

1. Homepage
2. Informatiepagina.
3. Contactpagina

In dit document vindt u voorbeelden, richtlijnen en sjablonen waarmee u in staat gesteld wordt uw wensen kenbaar te maken. Er wordt u gevraagd na te denken over de invulling van de website en er is plek om uw eigen ideeën en opmerkingen in te vullen.

  1. Uit welke onderdelen gaat uw nieuwe website bestaan?
    ( voorbeeld homepage, contactpagina, (nieuws)blog, vacature pagina, informatiepagina, portfolio, anders)
  2. ………………….
    2……………………
    3……………………
    4. ………………….
    5……………………..

Uw wensen voor de homepage
De homepage is meestal de eerste pagina waarmee uw bezoekers kennismaakt.  Deze pagina bevat doorgaans dan ook een welkomsttekst en een kort en krachtige presentatie van uw bedrijf.

Daarnaast kunnen bezoekers via de homepage navigeren binnen uw website en zo onderliggende onderdelen bekijken.  Ook is het mogelijk om informatie uit de verschillende onderdelen van uw vernieuwde website te presenteren. Bekende voorbeelden hiervan zijn nieuws, vacatures of de laatste vijf producten.

Dat de pagina een belangrijk onderdeel van uw website is voor de bezoeker spreekt voor zich, maar de pagina is ook belangrijk voor de zoekmachine. Wij raden u aan om informatie op uw voorpagina te plaatsen die recent is.
(Afbeelding is ter illustratie) invulling pagina is vrij)

  1. Welke onderdelen wilt u toonbaar hebben op de homepage?
    (als voorbeeld uitgelichte producten, welkoms tekst, call to action, laatste nieuws, diensten, services, portfolio, business cases, contactformulier, aanmelden nieuwsbrief, over ons, onze services, staf, social media, referenties, anders)
  2. ………………….
    2…………………..
    3………………………
    4. ……………………..
    5…………………….

Uw wensen voor de informatiepagina
Met het ontwikkelen van deze pagina kunt u meer de nadruk leggen op achtergrondinformatie. Een over ons pagina waarin uw organisatie zich presenteert aan de bezoeker is hier een mooi voorbeeld van.

Deze pagina biedt ook de mogelijkheid om de bezoeker te navigeren naar naar andere onderdelen binnen uw website. Dit kan bijvoorbeeld het creëren van een button, die de bezoekers laat navigeren naar een gerelateerd artikel of naar iets als een referentie.

(Afbeelding is ter illustratie) invulling pagina is vrij)

Welke informatie wilt globaal genomen op de pagina’s tonen?
(Bijvoorbeeld tekst, afbeeldingen, contactformulieren, video, tabellen anders..)

  1. ………………….
    2…………………..
    3………………………
    4. ……………………..
    5……………………..

Wilt u ook overige informatie toegankelijk maken via de informatiepagina en zo ja welke? (Bijvoorbeeld rechts of elders op de pagina een ruimte creëren voor vacatures, gerelateerde artikelen, een contactformulier, portfolio, tevreden klanten, anders?)

  1. ………………….
    2…………………..
    3………………………
    4. ……………………..
    5……………………..

Uw wensen voor de contactpagina
Met een contactformulier op uw website maakt u het makkelijker voor bezoekers om contact met uw organisatie op te nemen of om meer informatie te verzamelen van uw bezoekers. U heeft de keuze uit verschillende meerdere contactformulieren met ieder unieke velden.  

Het formulier kan dan worden verzonden naar verschillende afdelingen/onderdelen binnen uw organisatie.  

(Afbeelding is ter illustratie) invulling pagina is vrij)

Voor welke onderdelen op uw vernieuwde website wilt u graag contactformulieren?
(Bijvoorbeeld aanmelden, offerte aanvragen, contact, solliciteren anders..)

  1. ………………….
    2…………………..
    3………………………
    4. ……………………..
    5……………………..

Welke contactinformatie wilt u weergeven?

(contactformulier, adresgegevens, routebeschrijving, social media kanalen anders..)

  1. ………………….
    2…………………..
    3………………………
    4. ……………………..
    5……………………..